evrimagaci.org_public_content_media_1398

HOMEOPATÄ°

TANIMI

Homeopati sözcük olarak; Grekçe; Homeos=Benzer, Pathos=Acı, Izdırap kelimelerinin birleÅŸmesinden meydana gelmiÅŸtir.SaÄŸlıklı kiÅŸide belli bulgular çıkaran bir madde , aynı bulgulara sahip hasta kiÅŸilerde iyileÅŸme saÄŸlar prensibi uygulanır.

TARÄ°HÇESÄ°

Homeopati, 200 yıl önce Alman doktor , Dr. Samuel Hahnemann tarafından keÅŸfedilmiÅŸ ve sistematize edilmiÅŸ bir tedavi yöntemidir.Popüler hale gelmesinde 19. Yüzyıldaki Avrupa’daki salgınlarda homeopati tedavisi alan hastalardaki ölüm oranlarının düÅŸük olmasının katkısı çok fazladır.Daha sonraları tüm Avrupa’da , Amerika’da ve Hindistan’da yaygın olarak kullanılmaya baÅŸlamıştır.

ETKÄ° MEKANÄ°ZMASI

Homeopatide amaç vücudun kendi iyileÅŸme mekanizmalarını harekete geçirmek ve böylece vücudu iyileÅŸme sürecine sokmaktır.Herkesin DNA sarmalı kendine özgüdür ve bu sarmal o kiÅŸinin fiziksel ve psiÅŸik özelliklerini belirler.Homeopati’de her hasta için tamamıyla doÄŸal maddelerden (bitkiler,mineraller,organik ürünler….)tek bir karışım (remedi) hazırlanır.Homeopatik remediler saÄŸlıklı kiÅŸilerde hastalığa özgü belirtiler oluÅŸtururken, hastalarda iyileÅŸme aracı olur.Her remedi, bireye özgü belirtiler bütününe etki eder, çünkü her insanın vücudu ve hastalığı kendisine özgü belirtiler gösterir. Remediler maddelerin enerji verici özelliklerinden faydalanarak vücuttaki uyum ve dengeyi tekrar saÄŸlar, savunma ve iyileÅŸme sistemlerini güçlendirir; bir baÅŸka deyiÅŸle kiÅŸinin ‘yaÅŸama gücünü’ harekete geçirir.

HOMEOPATÄ°K Ä°LAÇ (REMEDÄ°) HAZIRLANIÅžI

Remediler hazırlanırken tedavide kullanılan doÄŸal maddeler defalarca kez sulandırılıp, seyreltilir.Hatta birçok dozda seyreltilmeye baÄŸlı ölçülebilecek aktif etken madde olmadığı kabul edilir .Onun için homeopatik ilaçlarla diÄŸer ilaçlar arasında etkileÅŸim olmaz. Etken madde bulunmadığı için de yan etki de olmaz.

Remedi hazırlanırken yapılan bu seyreltilme iÅŸlemine ‘potansiyalizasyon’ denilir.Bir madde ne kadar çok seyreltilirse ‘potensinin, gücünün’ o kadar arttığı varsayılır. OluÅŸan bu etki açığa çıkan enerjinin organizmayı harekete geçirmesinden kaynaklanmaktadır. Belirli dozlarda hazırlanmış sıvı remediler, minicik laktoz ve sakkaroz ÅŸekerlerinden oluÅŸan topçuklara emdirilir. Büyüklüklerine göre bunlara globül ve lobül isimleri verilir. Hastalara bu ÅŸekerleri dillerinin altına koymaları ya da su içerisinde eritip,iyice karıştırıp, çalkalayarak içmeleri söylenir. Uygulanması son derece pratik ve kolaydır. Kullanım sırasında ciddi bir yan etki ve etkileÅŸim beklenilmez.

Homeopati tedavisinin en çok etkili olduÄŸu grup çocuklar ve hayvanlardır. Her türlü yaÅŸ grubunda güvenle kullanılabilir. Ülkemizde de saÄŸlık bakanlığı onaylı GETAT (Geleneksel ve tamamlayıcı tıp ) uygulamalarındandır. SaÄŸlık bakanlığının uygulama yetkisi verdiÄŸi hekimler tarafından uygulanmaktadır.