Yeni-4-PROLO.png

PROLOTERAPÄ°

Proloterapi; latince  “proliferasyon (çoÄŸalma)“ ve “terapi (tedavi)“ kelimelerinden türemiÅŸtir.Proloterapide hasarlanmış, yıpranmış ve zayıflamış ligament,tendon ve eklemlere bazı solüsyonlar enjekte edilerek , o bölgede inflamasyon denilen yangı oluÅŸturulur.Bu da yara iyileÅŸme mekanizmasına benzer bir dizi olayı tetikler.Ä°ÅŸlem yapılan bölgede kanlanma artar, doku tamir ve rejenerasyon mekanizmaları aktive olur.Böylece hasarlanmış bölgedeki eklem ve baÄŸ dokusunun vücudun kendi elemanları ile onarılması saÄŸlanmış olur.

TARÄ°HÇESÄ°

Proloterapi 1930’lu yıllarda ABD’de uygulanmaya baÅŸlasa da Proloterapi kelimesi ilk olarak proloterapinin babası olarak bilinen Dr. George Hackett tarafından 1950 yılında kullanılmıştır.Yaklaşık 60 yıldır ABD ve Avrupa’nın birçok ülkesinde uygulanan bir tedavi yöntemidir.Ülkemizde de son 10 yıldır uygulanmaktadır.

PROLOTERAPÄ° UYGULANAN HASTALIKLAR

• Bel fıtığı , Boyun fıtığı

• Diz kireçlenmesi (Gonarthroz)

• Migren ve BaÅŸ aÄŸrıları

• Bel, boyun ve sırt aÄŸrıları

• Menisküs ve baÄŸ yaralanmaları

• Tenisçi dirseÄŸi ve topuk dikeni

• Eklem gevÅŸeklikleri ve güç kaybı (laksite)

• Karpal tünel sendromu

• Skolyoz

• Donuk omuz

• Spor yaralanmaları

• Perthes Hastalığı

• Avasküler Nekroz (Kemik dokusunun yetersiz kanlanması

DÄ°KKAT EDÄ°LECEK HUSUSLAR

• Ä°ÅŸlem öncesi öncesi 3 gün ve iÅŸlemden sonraki 3 gün NSAÄ° grubu dediÄŸimiz antienflamatuar aÄŸrı kesicilerden (Majezik,Dikloron,Etol,Apranax vs.) almayın.Antienflamatuar etkisi olan bu aÄŸrı kesiciler proloterapinin etkisini azaltır ya da ortadan kaldırır.

• Mümkünse proloterapiden sonraki ilk 3 gün dinlenin.Böyle bir imkanınız yoksa kendinizi aşırı yormadan günlük iÅŸlerinize devam edebilirsiniz.Enjeksiyon sonrası iÅŸlem yapılan bölgeye ilk 3 gün sıcak uygulama yapmak tedaviden göreceÄŸiniz faydayı arttırır.

• Proloterapi’den sonraki ilk 3 gün aÄŸrınız artabilir.Bu aÄŸrılar azalarak 10 güne kadar uzayabilir.Bu beklenen bir durumdur.Vücudunuzun tedaviye yanıt verdiÄŸini gösterir.Proloterapi’de amaç aÄŸrıyı baskılamak deÄŸil,aÄŸrıya neden olan problemi ortadan kaldırmaya çalışmaktır.

• Proloterapi sonrası iÅŸlem yapılan bölgede aÄŸrı, ÅŸiÅŸlik, sertlik, morarma görülebilir.Bu belirtiler zamanla kendiliÄŸinden geçer.Fakat iÅŸlem sonrası ateÅŸin eÅŸlik ettiÄŸi ÅŸiddetli aÄŸrı, enfeksiyon belirtisi olabilir.Bu durumda acilen tıbbi yardım alınması gerekir.

Seans sayısına hastanın durumuna göre karar verilir.ÇoÄŸu hastada 4-6 seans yeterli olmaktadır.Fakat hastanın yaÅŸlı olması, hastalığının uzun süreli bulunması, hasarın büyüklüÄŸü,diyabet,obezite,sigara ve alkol kullanımı iyileÅŸme süresini uzatabilir.Bu gibi hastalarda netice alabilmek için 8-10 seanslık uygulamalar gerekebilir.

​

Proloterapi seansları genellikle 3-4 haftada bir yapılmaktadır.Bu süre tedavinin seyrine göre 2 haftaya kadar kısaltılabilir ya da 6-8 haftaya kadar uzatılabilir.